Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019

Κορεκτίλες Φιλελέ, Προσυλλήψεις Κουβελέ & Συνεκμετάλλευση - [COM-24]

Οι προληπτικές συλλήψεις στα Γιαννιτσά - μη και κραχτεί ο τσιπρεσποκουβέλης - αποτελούν «σύγχρονες μεθόδους πρόληψης αντίθετα με τις παραδοσιακές μεθόδους καταστολής» κατά πως εξήγησαν οι υπουργές Γεροκώστα του Τσίπρα. 
Ετσι δεν αφορούν απλώς κάποιο περιθωριακό αυταρχικό γεγονός αλλά στοιχείο πολιτικής περαιτέρω αριστερού εκφασισμού, του πλέον επικίνδυνου κατά την περισυνή κραυγή του Μίκη.
Στην πραγματικότητα ο βήμα-βήμα εκφασισμός  αφορά τη συνολική εξέλιξη του διεθνούς φιλελευθερισμού (όχι του οικονομικού νέο-φιλελευθερισμού, όπως παραμιλά ο «προοδευτικός» οικονομισμός) και τον κοινό του τόπο με αυτόν του σταλινισμού, καληώρα.
Βασική αιχμή του εκφασισμού αυτού αποτελεί η κορεκτίλα του κοινωνικού φιλελευθερισμού των «ψευδοδικαιωμάτων» (το fake correct) όπως εκφράζεται στην προωθούμενη ιδεολογία και νομοθεσία σ’ όλες τις πλευρές του βιοτικού. Η με κάθε τρόπο λουμπενοποίηση της κοινωνικής δυναμικής και η ποινικοποίηση των αντιστάσεων (πχ. το «ρατσιστικό έγκλημα» της ιθαγένειας σε μια κοινωνία που αντιστέκεται στις πολιτικές «μεταναστευτικής υποκατάστασης λαού», ή το «σεξιστικό έγκλημα» των φιλοφρονήσεων σε μια κοινωνία ξαμολυμένου βιασμού κι εμπορίας ανθρώπων ή η λυσασμένη Εμφυλοφοβία κι androphobia) δεν αποτελούν ψεκασμένη συνωμοσιολογία αλλά απτή πραγματικότητα. Στόχος πάντα είναι η φιλελέ διάλυση του κοινωνικού ιστού (και τίποτα δεν είδαμε ακόμα) και η αναπαραγωγή της παραπαίουσας συστημικής εξουσίας σε περιτύλιγμα «προοδευτισμού»και «διαφορετικότητας». Την ίδια στιγμή που η ίδια αυτή διαφορετικότητα χλευάζεται κραχτά από πολιτικές τύπου «Γονέας 1 & 2 ( & 3,4,…)».
Φυσικά οι «προοδευτικές» απορίες, γιατί απέναντι σ’ αυτά ογκώνεται διεθνώς η ακροδεξιά, είναι απολύτως υποκριτική ενώ και τα επιχειρούμενα κοινωνικοδιχαστικά «προοδευτικά μέτωπα» αποκαλύπτονται ως αυτά που είναι, δηλ. καρασυστημικά. 
Η πολιτική απάντηση σ’ όλα αυτά, αποτελώντας και το στοίχημα «κοινωνικής σωτηρίας» του 21ου αιώνα, δεν είναι απλή αλλά ούτε απρόσιτη. Η μετα-φιλελεύθερη εποχή (όποιο όνομα κι αν της δώσουμε) απαιτεί ευρύτατους κοινωνικούς αναπροσανατολισμούς περί τη σχέση Ατομικού-Κοινωνικού κι εν ταυτώ και τη σχέση Εθνικού-Οικουμενικού. Το θεσμικό δημοκρατικό βάθαιμα (το κατάλληλα και μη λαϊκιστικά εκφρασμένο κοινωνικό αυτεξούσιο), η ενσωμάτωση φιλελεύθερων κατακτήσεων, η απόρριψη του άκρατου ατομικιστικού δικαιωματισμού, ο επανακαθορισμός του προοδευτισμού, ο επαναπροσδιορισμός των γραμμών κοινωνικής ενότητας-ρήξης κτλ. αποτελούν ειδικότερα στοιχεία της αντίστοιχης εφικταναγκαίας πολιτικής ιδεοπραξίας. Μάλιστα σ’ ένα τοπίο όπου οι σχετικές κοινωνικές ανάγκες - ελλείψει οδηγών προς το παρόν - εκφράζονται αντιφατικά, εμφυλιοσυγκρουσιακά κι εν μέσω βαβέλ, όπως στην αρχή κάθε μεταβατικής εποχής, κι όπου η παγίδευση στο ΚΔ-ΚΑ εκφασιζόμενο δίπολο αποτελεί τη μόνιμη συστημική στρατηγική.
Η θεωρητική δουλειά, κατά τα όπλα του καθενός, η σοβαρή αλληλομαθητεία και η διαμόρφωση ενός ελάχιστου και ιδεολογοπολιτικά αξιόπιστου προσανατολιστικού και παρεμβατικού δυναμικού αποτελούν προαπαιτούμενα σε κάθε περίπτωση και, παρά τις εύλογες πρεμούρες, τους άλογους εμπειρισμούς ή την απολιτίκ αποψιολογία, τους όρους για τον πιο σύντομο κι εφικταναγκαίο δρόμο.
Φυσικά, οι γεωπολιτικές εξελίξεις που στο μεταξύ (κι όσο οι επί μέρους κοινωνίες παραμιλούν ανάμεσα στα φιλελέ κι εθνικολαϊκιστικά τους) κινούνται στις ράγες του παλιού, απειλούν να υπερκαθορίσουν καταστροφικά το ανθρώπινο μέλλον.  Αυτός όμως είναι ένας ακόμα λόγος επιτάχυνσης σοβαρής πολιτικοποίησης, κόντρα στις «εκτιμήσεις» των εν αδρανεία κι ασχετοσύνη απέλπιδων παρατηρητών και κόντρα στον στρουθοκαμηλισμό. Του οποίου έκφραση είναι και η δήθεν «φυγή προς τα μπρός» ( τύπου πχ. «συνεκμετάλλευση» των πετρελαίων κτλ. του Κοτζιά, των Συριζαίων κι όχι μόνον) που αποτελεί μόνον αυτοκτονική φυγή απ’ την πραγματικότητα.
                                         
                                                                                                                      Δ.Τ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.